zakuni se u zakon

Kampanja "Zakuni se u zakon" koju je za Autonomni ženski centar pro bono osmislila agencija McCann Beograd, osvojila je čak dve prestižne Effie nagrade: srebro u kategoriji Positive Change - Social Good: Brands, Non/profit, Diversity, Equity & Inclusion i bronzu u kategoriji Small Budgets - Non-profit, Products and Services.

Kampanja je sprovedena tokom 2024. godine, u cilju zagovaranja za novo krivično delo - Neovlašćeno deljenje intimnih snimaka. Nakon peticije koju je potpisalo skoro 22.000 građanki i građana, i više desetina osoba koje su slale svoje amandmane na Krivični zakonik, Ministarstvo pravde je krajem godine najavilo da je ova inicijativa "opravdana". 

Kampanju su podržale brojne javne ličnosti i organizacije civilnog društva. Dodatno, kampanja je doprinela podizanju svesti kod velikog broja muškaraca svih uzrasta koji su se priključili potpisnicima peticije.

Nadamo se da će ovom nagradom tema neovlašćenog deljenja intimnih snimaka ostati prisutna u javnom prostoru jer žene i devojke još uvek čekaju na pravdu.

Hvala agencijama McCann Beograd, Two Rivers i svima koji su promovisali kampanju na podršci, kao i žiriju Effie nagrada na priznanju!

Pored kampanje "Zakuni se u zakon" u finale Effie nagrada izabrana je i kampanja "Da njeno ponovo bude njeno" koju je pro bono osmislila i sprovela agencija Cheil Centrade Adriatic. Bez njihove pomoći, AŽC ne bi imao Fond za urgentnu podršku ženama sa iskustvom nasilja u koji je tokom 2024. godine prikupljeno više od milion dinara na ime donacija.

Još jednom izražavamo zahvalnost obema agencijama na njihovoj neizmernoj podršci našem radu!