Na 120 mesta širom Beograda, na reklamnim panoima, postavljeni su plakati u okviru kampanje „Tragovi“, Autonomnog ženskog centra, u kojoj su tragovi nasilja prema ženama naizgled predstavljeni kao umetnički rad. Porukom kampanje da nije svako delo umetničko delo, ova organizacija poručuje da je većina učinilaca krivičnog dela nasilja prema ženama i dalje na slobodi.

Prema zvaničnoj statistici tužilaštva za 2014. godinu, manje od 7% učinilaca optuženih za krivično delo nasilje u porodici osuđeno na efektivnu kaznu zatvora, dok je polovina od ukupnog broja svih podnetih krivičnih prijava odbačena od strane tužilaštava u Srbiji.

„Kampanjom želimo da privučemo pažnju javnosti i nadležnih institucija, a pre svega pravosuđa, da su kazne za nasilnike i dalje nedopustivo niske. Na ovo ukazuje i poslednji izveštaj Komiteta za eliminaciju diskriminacije žena (CEDAW) UN u kojem je ukazano da Srbija mora da ’osigura efikasnu istragu u slučajevima nasilja prema ženama i procesuira i kazni nasilnike sankcijama koje su srazmerne težini zločina’“, ističe Bobana Macanović iz Autonomnog ženskog centra.

Kampanju „Tragovi“ pokrenuo je Autonomni ženski centar u saradnji sa marketinškom agencijom Leo Burnett i kompanijom Alma Quattro.

TRAGOVI

  • tragovi_01
  • tragovi_02
  • tragovi_03
  • tragovi_04
  • tragovi_05